2020. július 10., péntek

Nyaralás utáni depi

Sajnos ez a három nap csak arra volt elég, hogy sokkal rosszabbnak érezzek egy sima hétköznapot.

Szerdán kerestünk egy kutyás strandot, Velencén a Drótszamárban találtunk. 
Azt hiszem, hogy Mórcinak tetszett, úszott (kis bátorító lökés után szépen bement a vízbe), és bandázott más kutyákkal. Mi is nagyon jól éreztük magunkat, ennyi kutya között nem is lehetett másképp. Mindenesetre legközelebb vinni kell a tengerjáró cipőt, mert máshogy nehéz a víz szélén lavírozni a kavicsokon. 

Csütörtökön meg a szülinapom volt.
Reggel megmostam a hajamat, utána Charlie elvitt a Lidl kiárusító részlegére, hogy nézelődjek, meg vegyek magamnak valamit. Nekem ez most tényleg ajándék volt, mert a karantén óta nem turiztam egy jót, meg amúgy sincs időm mostanában boltban nézelődni, folyamatosan sietek valahová, így csak a legszükségesebb dolgokat szerzem be, aztán csá!.
Na, most. Vettem egy futós rövidnadrágot, de olyan klassz, hogy simán lehet sportcipővel is használni a városban, egy sötétkék pamut rövidnadrágot, egy szürke pamut szoknyát zsebekkel, meg gumis lepedőt az ágyunkra. 
Aztán menni kellett, mert Charlie és Mórci elunta a sétálgatást, úgyhogy kiskutya egyre hajmeresztőbb dolgokra vetemedett. 
Hazafelé választottam sütit, kaptam rá gyertyát, hogy azért elfújjam a lángot egy kívánsággal. 
Késői ünnepi ebéd is volt az étteremben, aztán lassan pakolásztunk, hogy induljunk haza haza. 
Igazából maradhattunk volna még reggelig, de nekem péntekre már be volt tervezve egy bajai út, úgyhogy nem kavartunk, hazajöttünk, ahogy eredetileg is terveztük.

Péntek reggel még elég jókedvem volt, de délutánra off lettem teljesen.
A kollégám autójában nem volt légkondi, úgyhogy hazafelé minden, de tényleg minden életerőm elment. Az ellenségemnek sem kívánom. Úgyhogy azóta csak vegetálok, mert hiába jöttem haza a lehűtött lakásba, meg aludtam éjszaka, rohadtul fáradt vagyok akkor is... Meg rosszkedvű.

Nem, nem jó nekem ez a húsevés. 
Hiába hullik a hajam kevésbé, nem vagyok jól, ingadozóbb a hangulatom, rátelepszik valami ború minden gondolatomra. Nem tudom, hogy mit csináljak. 
Sajnos a vegetáriánus étrendtől szaladnak a kilók felfelé, ha visszaveszem a húst, akkor meg nem vagyok jól. 
Charlieról már ment le kiló, pedig a nyaralás alatt nem voltunk szigorúak önmagunkhoz, de azért próbáltunk ésszel élni. 
Én meg sem néztem, annyira nem tudom, hogy mihez is kezdjek. Illetve tudom én, számolni kell a kalóriákat, és ennyi. Meg tornázni, mert Mór beköltözése óta csak az esti séta, ami intenzívebb kicsit, amúgy nem tudom rávenni magam semmi másra. 
Ma Charlie is megjegyezte, hogy nagyon szét vagyok csúszva, mindenbe csak belekapok, úszok az árral, semmi nincs kész. 
Nagyobb takarítás ezer éve nem volt, csak mindig a legszükségesebbet csinálom. 

Pont olyan káosz van kint, mint bent. 
Valahogy rendet kell tennem. Mondjuk kezdhetném azzal, hogy máris nekiállok takarítani. Hátha.  

9 megjegyzés:

  1. Nem okoskosni akarok, inkább csak egy tipp: lehet, hogy egy dietetikus segítségével nagyon hamar össze tudnátok rakni egy olyan étrendet ami segít egyensúlyban maradni. :)
    Én magamnak tapostam ki az utat, rohadt sok évbe tellt, és hát még előttem van a második hormonborulás, de azt már most biztos, hogy szakemberrel fogom csinálni.
    Nagyon sokat számít, hogy milyen szervezeted van (még a vércsoport is), illetve az, hogy milyen ételt mivel párosítasz. Gondolok itt olyasmire, hogy lehet, semmi bajod sem lenne a hústól, ha nem eszel hozzá szénhidrátot, vagy cukrot. (Mondom ezt, 90%-os vegánként, a maradék 10%-ban vegetáriánusként :D).
    Mindenesetre jobbulást, minden téren! <3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Egyáltalán nem okoskodás, sőt, nagyon is jó ötlet. Tudsz valakit ajánlani? Persze nézelődök én is, sőt eggyel kapcsolatban is vagyok a fészen, megkérdezem őt is. Köszi! ;-)

      Törlés
    2. Sajnos nem tudok ajánlani, de örülök, ha jó ötletet adott. :) <3

      Törlés
  2. Húst már én is csak nagyjából csak azért eszem, hogy a napi fehérje meglegyen így vagy sonkát eszem vagy pici csirke mellett vagy tojást. Mert már azóta érzem, hogy amúgy annyira nem esik jól nekem sem az állati fehérje. Szóval nagyjából 20 gramm fehérjét viszek be állati eredetű fehérjét /nap. Minden nap megiszok egy vegán biotech csokis-fahéjas növényi fehérjét, ez az édességem. Az megint 20 gramm fehérje és akkor még 20-at kell összeszednem növényekből és megvan a testsúly kilogrammonként 1 gramm fehérje. Ha olyan napot tartok, hogy a főétel hüvelyes már nem is eszem állati fehérjét.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Finom a vegán növényi fehérje? Milyen ízek vannak még?
      Amúgy nagyon szoktam figyelni a kajás bejegyzéseidet (is), mert nekem is uaz kb. a problémám: enyhe inzulinrezitencia, gyógyszer nem kell, de azért a szénhidrátra figyelni kell.

      Törlés
  3. Én nem vagyok a témában otthon, de hogy lehet hízni vegetáriánusan? Vagy túl sok sajtot eszel olyankor?
    Jó, én inkább vegán étrendeket szoktam nézegetni, egyszerűen csak azért, mert nagyon jó kis receptjeik vannak (amúgy eszem húst is, meg mindent), és ott kifejezetten probléma szokott lenni, hogy nehéz bevinni a megfelelő kalória mennyiséget.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Simán lehet. Főleg egy inzulinrezisztenciával küszködőnek, mert sok a szénhidrát ebben az esetben, a gyümölcs ráadásul gyorsan felszívódó. Lehet nem is az összes kalóriával van a baj, hanem a szénhidráttal, de azzal nagyon.

      Törlés
    2. Jó, a gyümölcs az eleve az édesség kategória, nem? :) A zöldségekben viszont alig van, nem? És azokból úgy sem eszik meg az ember kilószámra.
      Tényleg csak érdekel a dolog, remélem nem zavar, hogy így belekérdezgetek. :)
      Én amúgy az ilyen ultra vegán recepteket mindig a saját szájam ízére módosítom, pl. nem használok szejtánt, hanem csirkemellet, meg növényi sajtot sem, meg jó nekem az állati eredetú joghurt is. Viszont szeretem azokat a zöldségkombinációkat, amiket kitalálnak, nagyon sok kaját csináltam már meg és mind nagyon ízlett.

      És akkor mi marad? Számolgatni a szénhidrátot? Nekem nagyon nehéz lenne így élni, hogy ennyire figyelni kell a kajára, számolgatni meg minden.

      Törlés
    3. Nem, nem zavar, nyugodtan! ;-)
      Sajnos igen, marad a számolgatás, legalábbis a szénhidrát számolgatása biztosan. Mondjuk egy idő után már számolni sem kell, annyira tudja az ember, hogy hol tart, csak néha tesz rá. Na, ezt nem szabad(na)!

      Törlés