2019. szeptember 16., hétfő

A KÁVÉ (így csupa nagybetűvel)

Ahhoz képest, hogy kb. harminc éves koromig nem kávéztam, ma már elég fontos szerepet tölt be az életemben. 
Régebben megittam a 3in1-bent, ma már sírni tudnék tőle. Sőt, egyre kritikusabb vagyok magával a kávéval szemben, inkább legyen kevesebb, de az jó. Nagyon jó. 

Ezzel jól megfertőztem Belamit, aki igazi ínyenc lett ebben a témában. 
Kérem szépen, ő kézi őrlővel őrli a szigorúan egy főzésnyi kávét, mert azt olvasta, hogy kb. három percig számít frissnek az őrölt kávé. Aztán megfőzi a Bialettijében, mert szerinte az A KÁVÉFŐZŐ. Nos, reggelente ez a móka legalább húsz perc neki, ha nem több. 

Na, nekem erre azért nincs időm, főleg reggel, úgyhogy én a kotyogós Bialettimbe kanalaztam az őrölt kávét, amit eleve úgy vettem őrölten. Belami szerint gáz a kotyogósom (nem olyan, mint az övé), meg az előre őrölt kávém is. Charlienak és nekem nem volt az, mert megszoktuk, de azért az el kell ismernem, hogy amikor Belami csinál nekem kávét, az azért sokkal finomabb.

Volt egy pingvinünk, tudjátok, kapszulás kávéfőző, de azt ritkábban használtam. Aztán a férjem munkahelyén lett egy Nespresso gép, és annyit áradozott róla, hogy hétvégén vettünk egy nagyon alap gépet. Rendkívül jutányos volt, mert tizenkétezer forint értékben levásárolható kupon van benne kávékapszulára. A csomagban egy válogatás volt, és tényleg nagyon finomak. Reggel meg különösen gyorsan jutok így hozzá a krémes, finom, illatozó kávémhoz. 

Szóval válogathatok a jobbnál jobb lehetőségek közül. Otthon. 


Belami és a Bialetti
A mi Nespressónk






6 megjegyzés:

  1. :-) régebben mi is megittuk a 3 az 1bent, most rosszul vagyok tőle... a tavaly vettünk egy olyan gépet, amelyik őröli is a kávét, és hát azóta ritkán iszom máshol kávét. Sőt, az idén nyaraláskor nem lévén más opció, rengeteg helyen próbáltuk a kávét Bulgáriában és mindenik naaagyon rossz volt, alig vártuk, hogy hazaérjünk. Lehet, hogy öregszünk?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Valószínűleg inkább kifinomult az ízlésünk. Ez jobban hangzik. Nem? :-D

      Törlés
  2. Nekem is Nespreesso gépem van, csak olyan, ami tejhabot is csinál. Nos, függőséget okoz. :) Mikor elmentünk nyaralni nehéz volt nélküle. A hazafelé úton többször az járt a fejembe, hogyha végre hazaérünk jól bekávézom!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg függőséget okoz. Alig várom, hogy itthon legyek, és itthon igyam a kávémat.

      Törlés
  3. Jó olvasni a blogodat,igen a finom kávéval én is így vagyok, Arabika kávé,ha lehet én darálom.A Lehel téri piacon van egy jó kávézó,ott lehet szemes kávét kapni kimérve/ francia-kenya/ nagyon finom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Igen, azért a frissen őrölt kávé a legjobb. ;-)

      Törlés