2024. január 26., péntek

27-ei összefoglaló, eltelt 13 hónap

Egy nappal előrébb hoztam, mert hétvégén mindkét napon dolgozni fogok.

Eddig a súlytartás is jól megy.
A december az elég rizikós volt az ünnepek miatt, de végül nem volt nagy kilengés, januárban meg nagyon stabilan 59,3 és 59,9 között mozgok, szóval rendben. 
A másodállásban kellett egy rutint kialakítani, mert ott aztán nagy a kísértés az össze-vissza evészetre (közös csokoládék, sütik, stb..). Végül az van, hogy egész napra össze van rakva a kaja étkezésekre lebontva, mindig tudom, hogy mikor és mit eszek meg a kis hőszigetelt táskámból. Reggel a nespressós hőtartó bögrébe lefőzök egy hosszú kávét, azt meg szoktam inni, mikor beérek (6.40-re), meg eszek hozzá pár falatot, mert legközelebb kilenc körül van idő enni. Akkor el szoktam fogyasztani a reggelim másik felét, meg teázok. Ebédelni csak fél 2 környékén tudok, úgyhogy, mielőtt a lakókat ebédeltetni kezdjük, szoktam enni gyümölcsöt, meg pár szem diétás kekszet vagy sütit. Az ebéd valami főtt étel, most bolognait viszek majd, már kimértem, bedobozoltam. Uzsonnára kávé, esetleg fehérje/szelet, gyümölcs, vagy magvak, ilyesmi. Este hétig vagyok ott, úgyhogy többnyire ott vacsorázok (szendvicset vagy túró alapú pizzát), és akkor már itthon csak teát iszok maximum. Ez működik.

Mozgás.
Heti edzések száma inkább 2, mint 3-4, de nagyon sokat dolgozok, ezzel együtt talpalok, úgyhogy nem erőltetek semmit, mert annak nem lesz jó vége. (Lekopogom, de több, mint egy éve nem voltam beteg, még náthás sem.)

Vettem egy okos órát, semmi extra, decathlonos, pont azt tudja, ami nekem kell. 
Szerinte egy átlagos napomon is 14-15 ezer lépést teszek meg. Ebben a napi háromszori kutyasétáltatás, meg a munkák miatti jövés-menés van benne csak. Ha futni megyek, akkor az plusz. Tudja még jelezni, ha hívásom, vagy üzenetem van, utóbbit el is tudom olvasni rajta. Mér pulzust, meg vízálló, meg a telefonomat is meg tudom vele keresni, ha elhagyom a lakásban valahol. Kb. ennyi. Igazából van is itthon ilyen óra, Charlié, futáshoz azt használtam eddig, de akkora nagy (férfiaknak való), nem tudom ráhúzni a futófelsőm ujját rendesen, meg azt sima napon nem vettem fel, szóval kellett valami kisebb kivitel. Most elég ez, aztán majd veszek komolyabbat, ha szükséges, de szerintem nem lesz.




Tizenkétórázás előtt nem igazán szoktam edzeni.
Ma viszont úgy érzem, hogy egy lazább futás Mórral jólesne, mert olyan punnyadtnak érzem magam, a vérnyomásom megint a béka segge alatt. 

Végül futottunk.
Nem volt meg teljesen az 5 km, de igazán feldobott, úgyhogy nem lesz rossz hatással a holnapi napomra.

Ami megmaradt az előző hónapokból.
Minden reggel megmérem magam, ez hozzátartozik a reggeli rutinhoz a fürdőszobában. Nem stresszelek rajta, egyszerűen tudni szeretném, hogy még mindig jó úton járok, vagy valamit igazítanom kell.
Kalóribázist december óta nem írom, úgy tűnik egy év alatt azért megtanultam a mennyiségeket. 
Az ételt többnyire nem mérem, maximum akkor szoktam, mikor egész napra viszem, és akkor egyszerűbb a dobozt a mérlegre dobni. 
Még mindig a változatosságon dolgozok, mert eléggé szűk az a kör, amit szívesen megeszek, és tudom, hogy jobb  lenne több új ételt kipróbálni. De gond nincs, szeretek enni, és egyre kevésbé forog ez körül az agyam, szépen magamévá tettem ezt a váltást, semmilyen nehézséget nem okoz. Gyakorlatilag bármit megeszek, amit megkívánok, csak épp mértékkel. Nagyjából ennyi.     

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése