2020. május 31., vasárnap

Szerelemre kattintva

Még tavaly nagyon rákaptunk Charlieval városunk art mozijára, egyszerűen imádom ott nézni a komolyabb filmeket, mert nincs evés-ivás, rágcsálás, meg hangulata van az egésznek.

Már a bemutatóját kiszúrtam ennek a filmnek ott, de csak most sikerült megnézni itthon.
Azt hittem, hogy édes-bús történetet fogok látni egy idősebb nő és egy fiatalabb fiú szerelméről, de nagyon nem.
Nekem odavágott ez a film, pedig nem vagyok érintett, maximum annyiban, hogy én sem leszek fiatalabb. Mégis. Annyira szomorúvá tett a főszereplő vergődése, kínos volt, és legszívesebben megráztam volna, hogy hagyja már abba, ne csináljon magából hülyét.
Eszembe jutott, hogy a húszas éveimben, milyen öregnek láttam egy negyvenes nőt, és szánalmasnak éreztem, ha láttam egy idősebb nőt fiatal fiúval kavarni.
Ma már teljesen máshogy látom ezt, de nem tudom feledni a fiatalkori énem kegyetlen véleményét, és biztos vagyok benne, hogy sok huszonéves ember gondolja hasonlóan.
Szóval rohadt nehéz ez valójában akkor is, ha a vonzódás kölcsönös, a filmbeli helyzet meg beteges, úgyhogy nem volt könnyű végignéznem.
Engem végig lekötött, a gyomrom egy görcsben volt a szánalomtól, és a hatása alatt vagyok azóta is.
Juliette Binoche akkorát alakított, hogy elképesztő, én amúgy tök szépnek láttam végig, és szurkoltam neki, hogy a saját korosztályában találjon valakit.
A film nem mindenkinek való, ebben biztos vagyok, és pont ezért az értékelések is tök végletesek: vagy nagyon tetszett valakinek a film, vagy nagyon nem, semleges hozzászólás nincs. Szerintem érdemes egyedül megnézni, és utána elgondolkozni... Magunkról, az életről. Persze nincs tanulság, csak életek. Mindenkinek egy. 

9 megjegyzés:

  1. Én a nagyon nem kategóriába tartozom. Úgy felbosszantott, hogy ha egyedül vagyok, biztos kijövök a moziból. Ilyenkor úgy szeretném megérteni, hogy mi jót lát benne más. De valószínűleg ez belülről fakad és így nekem nem megy.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. megnéztem, nekem tetszett :)

      Törlés
    2. Én azokat a filmeket (is) tartom jónak, amik erős érzéseket váltanak ki belőlem. Nem feltétlenül jó érzéseket, nyilván ez a témától is függ. Szóval nekem ennél e filmnél az érzések nagyon nem tetszettek, de annyira intenzívek voltak, hogy el kell ismernem, ez a film ütős volt.
      Másik, amitől jónak ítélek egy filmet az az, ha utána gondolkozok rajta, esetleg napok múlva is.
      De abszolút el tudom fogadni, ha ez a film valakinek nagyon nem...
      Szerintem a húszas éveimben kifejezetten untatott volna, meg nem is értettem volna. Máshogy láttam akkor a dolgokat.

      Törlés
    3. Ha így vesszük tényleg ütős volt. :) Erősen azt éreztem, hogy juj, de megrángatnám azt a nőt, hogy fejezze már be.
      50 éves vagyok. Teljesen más típus. Pl sosem tudnék így beleszeretni senkiben. Ez lehet az egyik ok ami miatt nehezen értem meg ezt a szituációt.
      Mások vagyunk, na! :)

      Törlés
    4. Így-így. Én is dühös lettem a nőre, hogy neee máár! És nem is értettem. Szeretem, ha egy alkotás ilyen erős érzelmeket vált ki belőlem. Mondjuk jobb, ha azok az érzések jók, nem ennyire ambivalensek (sajnálat, ugyanakkor düh, frusztráltság).

      Törlés
  2. Most a filmtől teljesen függetlenül, mert azt nem láttam. :) Viszont szerintem ebben nagyot változott a világ, hogy hogyan tekintenek az idősebb nő, fiatalabb férfi kapcsolatra, sokkal elfogadóbbak lettek az emberek, mivel egyre több híresség és "celeb", vállalja fel az ilyen kapcsolatát. Vagy ott van ugye a francia elnök is. :) Sokkal több fiatal van egyedül most, mint amikor mi voltunk fiatalok, ehhez képest, hogy valaki boldog egy nála sokkal idősebb nővel, kb. nem számít. A kapcsolatok meg törékenyek, ezt is nagyon jól tudják a mai fiatalok, akár saját tapasztalatból is (elvált szülők gyerekei), szóval ha csak 5 évig boldogok együtt ,akkor is megéri nekik.
    Negyvenesen kapcsolatba kezdeni meg szerintem soha nem könnyű, bármely korosztállyal akarsz kezdeni. :)
    De ez telesen független volt a filmtől, csak úgy eszembe jutott, amikor olvastalak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Abszolút egyetértek veled Böbe. Változott a világ, és szerintem az ember is változik folyamatosan. Nincs ezzel gond, annak a dolga, aki a kapcsolatban benne van.
      De ez a film... Majd nézd meg egyszer, ha lesz időd! Olyan beteg volt az egész.. Nagyon. :-(

      Törlés
    2. 3 alatt mióta egyedül vagyok, randiztam 30-50 között lévő férfiakkal. Eléggé felborult a társkeresés így 40 felett én is ezt érzem.

      Törlés