2019. szeptember 25., szerda

Nyűglődéseim, új rutinok

Az van, hogy tizenhárom nap alatt csak húsz dkg-ot fogytam.
Azért ennyi melóért cserébe ez elég kevéske. Pedig a rendszeres edzések mellett figyelek a kajálásra is, mégis olyan nehezen megy.

Hát jah. Negyven felett megváltozik minden.
Régebben fele ennyi energiával pörögtek lefelé a kilók. Na, az az idő elmúlt. Meg kell küzdeni minden dekáért, és utána is tartani kell, mert visszafelé meg pikk-pakk jönnek a kilók. Ez van. Talán pont ezért, jobban megbecsülök minden leadott súlyt, és nem engedem el magam többé annyira, hogy jól meghízzak.

Másik problémám, hogy rohadt alacsony a vérnyomásom.
Főleg ilyen borús, esős időben. 90/58, meg ilyenek. Ilyenkor úgy érzem magam, mintha lassított felvétel lenék, energiám sincs. Ihatom a kávét számolatlanul, csak percekre élénkít fel.

Érdekesség.
Most beépítettem az arcápolási rutinomba, hogy rózsavízzel spriccelem be a megtisztított bőrömet, és arra kenem a krémet. Nagyon jó módszer.
A szemkörnyékápolóm még mindig az aloe vera az ablakból. Leszedek egy levelét, letörök belőle egy darabkát, és szétkenem a zselét a szemem alatt. Nagyon jó, és egy levél napokig elég, be szoktam csomagolni egy kis papírtörlőbe, és a krémek mellé teszem.

Aztán olyan is van, hogy az edzés utáni fehérje mellé elkezdtem a kollagént szedni.
Belami ugyan csak megmosolygott ezzel a témával, meg azt mondta, hogy egyek inkább sok húslevest, de én azért kipróbálom. (Meg utálom a húslevest.)
Naponta egy adagolókanálnyit kell két és fél deci vízben felkeverni, meginni. Sajnos öklendezek tőle, mert eszembe jut, hogy miből nyerik ki, és még a szagát is érezni vélem, pedig szerintem ez hülyeség. Mindegy, egy hónapot kibírok, úgyis azt olvastam, hogy utána már elég csak hetente egy adag.

Egyéb vitaminokat, nyomelemeket, egyebeket is eszek, de ezeket random, nem minden nap. Egyedül a C vitamin és a magnézium, ami viszonylag rendszeres, inkább próbálok nagyon változatosan táplálkozni.

Nem mindig sikerül.
Jól kitoltam magammal ezzel a vegetáriánus táplálkozással, mert így elég nehéz kordában tartani a szénhidrátot, de még nehezebb a kellő fehérjét összeszedni. Azért igyekszem.

Majd kiváncsi leszek a terheléses vércukor és inzulin értékeimre, de szerintem jó lesz, mert már a múltkor is az volt, és akkor még nem mozogtam ennyire rendszeresen.
Jövő pénteken az is kiderül. 😉 

7 megjegyzés:

  1. Uh, ezt az aloe vera dolgot kipróbálom. Van itthon csomó és semmire sem használom. Szerintem szedjél D vitamint, ha nem szedsz. A vérnyomásom nekem is ennyi. Ma reggel konkrétan faltól-falig közlekedtem az első kávémig...

    Amúgy tojást, halat meg tejet, tejeméket fogyasztasz? A halban rengeteg a fehérje és a tojás is jó értékekkel dolgozik. Testépítő alapszabály, (ha már gyúrsz) hogy testsúlykilogrammonként 1 gramm fehérjét kell enni. Akkor épül jól az izom és lehet azért nem mutat annyival kevesebbet a mérleg, mert izmosodsz. A centizés jobb dolog, mint a mérlegelés. Vagy fogsz egy ruhát, amibe nem férsz bele vagy feszül és időközönként felpróbálod mennyivel jobban beleférsz. Heti fél kilónál amúgy sem jó többet fogyni, mert az szokott lenni a nem tartós fogyás és a heti fél kiló is elég nagy szám. Meg azt se felejtsd el, hogy a szervezet nem úgy működik, hogy ugyanúgy fogy, épít izmot. Van stagnálás is meg van mikor jobban megugrik. Kitartás kell hozzá.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És képzeld! Az aloe vera nekem csak a szem környékén jött be, a dekoltázsomra kenve csípett. Nem igazán értem, elvileg a szemkörnyéken érzékenyebb a bőr. Nem? Na, majd kikísérletezed, neked hol és hogyan jó.

      Igen, csak húst nem eszek. És nem ideológiai okokból, egyszerűen nem szeretem megenni. A halat sem nagyon, de néha azért próbálkozom. Remélem egyszer még megkívánom a húst. Egyszerűbb lenne úgy diétázni.
      A biztatást köszönöm, az mindig jól jön! ;-) <3

      Törlés
  2. Kollagént szedhetsz kapszulában is én úgy szedem és eszek szója lecitint ami anyagcsere élénkítő és az agynak is jót tesz valamint spirulinát ami meg mindenre IS jó:))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    2. Köszi a tanácsot, azt hiszem tényleg jobb lenne kapszulában lenyelni, aztán jól is van. A többit is megnézem. ;-)

      Törlés
  3. Szokás szt később jutok ide bocs, nálunk is minden rosszkedv, fennforgás :( előzőre, remélem azóta jobb kedved van, nagyon fura nekem mikor egy anyuka igy különbséget tesz :( szegény C. Hanem ez a kollagén érdekelne én is fogytam jópár kilót és a 40 :S csúnya a szemem környéke :( húslevest imádom, de nem elég:) olvastam h lehet zselatinos gyümölcszseléből is hozzájutni, amit kotyvasztok, a tied vmi speckó por? Köszi! sokpusz :*

    VálaszTörlés
  4. Szia Nitta! A kollagént egy ilyen természetgyógyászos boltban vettem, port, amit vízzel kell keverni. Szerintem borzalmas íze van, ha most vennék, inkább maradnék a kapszulánál. Kapszula -szerintem- van a gyógyszertárakban, de a DM-ben is. Összességében nem olcsó a kollagén, de egy kúrát csinálok belőle, aztén megmondom hasznos volt e.

    VálaszTörlés