2017. december 5., kedd

A jóga és én

Egyszer nagyon-nagyon régen, valamikor a kilencvenes évek végén volt már egy próbálkozásom jóga ügyben, de nem sült el túl jól.
Már akkor is gond volt a hallásommal (tulajdonképpen harmadikos korom óta van, mióta agyhártyagyulladásom volt), és a jógában pont nem hangosan adják az instrukciókat. Ennek következtében én nem lelazultam a halk zene és beszéd kombinációjától, hanem halálosan ideges lettem, hogy nem tudom követni az eseményeket, úgyhogy soha többé nem mentem.

Ellenben rátaláltam a callaneticsre, úgyhogy Kismacsó születése után attól viharos gyorsasággal formába lendültem. (Azt most inkább hagyjuk, hogy a rohadt gyors fogyásom jórészt az exem kiderült hűtlenkedése miatt történt.)

Aztán az elmúlt években megszerettem a futást, kisebb súlyokkal is dolgoztam, de előbb-utóbb mindenbe beleuntam.

Mostanában megint a látóterembe került a jóga, és észrevettem, hogy aki ebbe belemerül, az nagyon harmonikus testileg, és lelkileg is.
Gondoltam egyet, mert a kilencvenes évek óta nagyot fejlődött a technika, szóval miért is ne próbálgathatnám itthon a határaimat? Itt olyan hangosan hallgathatom az órát, ahogyan csak én akarom, ráadásul senki sem látja, ha délelőttönként csinálom, szóval még az sem frusztrál, ha bénáskodok.

Na, ehhez képest tegnap este kezdtem hozzá, de Charlie focizni volt, Kismacsót elnyelte a szobája, Belami meg az egyetemen, szóval zavaró tényező egy szál sem volt.
Először megnéztem egy videót a légzésről. Aztán kiválasztottam egy nagyon kezdőknek való átmozgató programot. Majd rájöttem, hogy kell egy polifoam matrac, mert a térdemnek kevés a szőnyeg. Közben pedig keserűen fel-felvihogtam magamon, mert a nagyon egyszerűnek látszó gyakorlatok sem azok, sőt! Kijelenthetem, a jóga nehéz sport, de úgy érzem, ha belejövök, akkor élvezni fogom. Abban meg már csak reménykedek, hogy segíteni fog testileg és lelkileg is.

Ma reggelre mindenhol izomlázam lett. Pedig esküszöm, hogy fél órát foglalkoztam csak vele!

9 megjegyzés:

  1. Tényleg az. Hajt a lendület, ma délelőtt is jógáztam. Tök jó. ;-)

    VálaszTörlés
  2. Ez milyen típusú jóga?
    Én is jártam egyszer egy 8 alkalmas tanfolyamra de azon kívül hogy én semerre sem nyúltam és hajlottam amerre kellett volna, semmi hatását (ú.m. izomlás, lelazulás, bármi) nem éreztem úgyhogy többet nem foglalkoztam vele.

    VálaszTörlés
  3. Uhh, még nagyon kezdőként bolyongok a témában, ráadásul tök egyedül. Picit olvastam azért, ez a hatha jóga. Az elménk igyekszik legyőzni a test korlátait, és reményeim szerint a szorgos gyakorlás eredményeként hamarosan érezni fogom a finom energiák áramlását is, mert most még csak próbálok helyesen lélegezni, miközben igyekszem helyesen kivitelezni a gyakorlatokat, amibe néha majdnem beledöglök. Szóval messze még az átszellemült állapot jógázás közben, de ennek ellenére borzasztóan élvezem. Meglátjuk... (mondta a vak ;-) )

    VálaszTörlés
  4. Sztem neked tökéletes lesz a jóga-)
    Én is mindig azt hittem, hogy ez lazulás, meditálás, aztán a lányom felvilágosított, hogy de nem ám!-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony nem. ;-) A karomat nem tudom felemelni, olyan izomlázam van, pedig könnyűnek tűnik. Ám, ha mindent betartok: légzés, melyik testrész mivel legyen egy síkban, a könyök nyúljon, de a váll ne emelkedjen, stb..., akkor már nem is olyan egyszerű. Úúúgy élvezem! :-D

      Törlés
  5. Szia Lulu! Kérhetnék egy e-mail címet? Szeretnék kérdezni valamit privátban. Nagyon köszi! Szonja

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Persze. Itt megtalálsz: meselulu@gmail.com ;-)

      Törlés