2024. március 12., kedd

Tévelygéseim az egészségügyben

Ma a fogorvos feltette az implantátumra a koronát, vagy hogy is mondják ezt.
Még 2006-ban kaptam ezt a csapot a letört, előtte gyökérkezelt fogamba, és a rajta lévő fogszínű borítás valamikor 2023-ban lejött. Mivel oldalt lévő fog, nem látszott, de azért engem zavart. Főleg, hogy nem tudtam azt sem, az implantátum sérült e. 
Aztán januárban kértem időpontot a területileg illetékes orvoshoz, és február közepére kaptam. (Azért, hogy belenézzen a számba, és megmondja mennyiért, és mikor tudja megcsinálni.) Valahogy volt egy rossz érzésem, úgyhogy februárban kértem időpontot egy sokak által ajánlott maszek orvoshoz is. Oda hamarabb kaptam, mint a másikhoz. Elmentem, megnézte, azt mondta, ha az implantátum nem sérül, mikor lecsiszolja róla a műanyag maradékát, akkor arra tud koronát csinálni 50 ezerért. Ha új kell a csapból is, akkor 70 ezer. 
Aznap, mikor az sztk-s orvoshoz készültem, felhívott az asszisztense, hogy beteg lett a doktornő, nézzünk másik időpontot, majd benyögte március közepét. Mondtam neki, hogy ne vicceljen már, mégis miért várjak hónapokat 10 perc miatt, hogy mondjon egy árat, mert ez fizetős lett volna ott is mindenképp. Hebegett, habogott, végül mondtam neki, hogy akkor inkább hagyjuk az egészet, én nem fogok júniusig ezzel sz.rakodni. 

Így történt, hogy végül a maszek dokit választottam, és nem bántam meg.
Szépen le tudta szedni a csapról ami nem kellett oda, levette a mintát, és ma megcsinálta. Továbbra sem látszik semmi, de én érzem, és most nagyon örülök magamnak.

És még nincs vége.
Csinál még nekem pár folyékony? fognyak tömést, hogy az elvékonyodott (régen szarrá súrolt) fognyakakat megerősítse, meg így szebb lesz a mosolyom is. Azóta már megtanultam helyesen fogat mosni, de előtte... inkább hagyjuk is, nem tudom miért kellett szétsúrolnom a fogaimat. 

Mammográfia pipa, új munka miatt tüdőszűrés pipa.
Még egy nőgyógyászati szűrés, meg az elmaradt endokrinológus, és erre az évre letudtam -remélhetőleg- az orvosos dolgokat. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése