2019. november 12., kedd

Munkaszüneti nap, ami nekem nem volt az

Ma van a szociális munka napja.
Ki is volt mindenhová plakátolva a munkahelyen, nehogy valaki dolgozzon véletlenül. Persze nekem ez nem jött össze, menni kellett ma is.

Abortuszhoz kellett hozzájárulnom.
Egy tizenhárom éves gyereknél.
Na igen, ez a munkám árnyoldala. Van ilyen is. Sajnos.

Hétvégén bújtam a jogszabályokat, hogy hol is vagyok én ebben a történetben, mit tehetek, és mit nem. Mert, őszintén szólva, voltak/vannak aggályaim.  Csúnyán sarkítva, ma aláírtam két élőlény halálos ítéletét (ikrek ráadásul).
Máshonnan nézve, meg ... Egy tizenhárom éves kislánynak gyerekek? A gyerekeknek egy tizenhárom éves anya? Aztán öt év múlva lehet, hogy semmilyen? Mert nagykorúan egyszerűen lelép, és hagyja a csudába a gyerekeit. (Ez a gyakoribb.)

Az állásfoglalás szerint nekem azt kell támogatnom amit a gyerek szeretne. Nem akadályozhatom, de kérhetek eseti gyámot, ha lelkiismereti okokra hivatkozva megtagadom az aláírást.
De tudhatja egy gyerek, hogy mit akar?

Rajta leginkább a közönyt láttam, ami nyilván a védekezés egy módja.
Tegnap, a második védőnős beszélgetésen konkrétan ásítozott, de megerősítette, hogy nem akar még szülni, a terhességét meg akarja szakíttatni.

Hát ki vagyok én, hogy ráerőltessek valakiket, akiket nem szeretne? Hogy valakik megszületését kierőszakoljam úgy, hogy nem várja őket senki?
Konkrétan alig ismerem a kislányt, nyáron lettem a gyámja, mikor az egyik kollégám elment máshová dolgozni. Így a nevelőszülőjét nyaggattam, hogy mégis mi járhat a fejében.

Végül aláírtam a papírt.
Megtettem a feljelentést, ahogy kell.
A többi most néma csönd. 😔

6 megjegyzés:

  1. fú ez nagyon nehéz lehetett neked :(
    ...és szerintem akármennyire is közömbösnek tűnt a kislány, szerintem neki is...
    (basszus 13 éves, nem térek magamhoz... 13... nem, neki még ne kelljen szülni és gyereket nevelni...)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jó lett volna, ha ezt az egészet meg lehet előzni.. Valamilyen fogamzásgátló módszerrel. Csak épp letagadta, hogy szexuális életet él máris. A nevelőszülő meg elhiszi, mert 13 éves gyereknél elhiszi az ember. :-(

      Törlés
  2. húú, ez kemény lehetett... nem irigyellek...-(((
    még gyerek, nagyon is...

    munkával ünnepeltem én is magunkat...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen. :-(

      Majd lecsúsztatom ezt a napot valamikor. Gondolom, neked nem így megy.

      Törlés
  3. Nem lehetett könnyű neked sem. Persze jól döntöttél és szerintem ehhez semmi közöd. Mármint nem te határoztad el, hogy nem akarod megszülni őket. Szomorú dolog ez. :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, én is úgy gondolom, hogy ez nem az én döntésem volt. A törvény szerint meg támogatnom kell az ő döntését. A kör be is zárult. :-(

      Törlés