2024. szeptember 24., kedd

Szombat, meg most még

Ahogy haladtunk a szombat este felé, egyre kevésbé volt kedvem koncertre menni.
Aztán, ahogyan történni szokott, nagyon jó kis esténk kerekedett. Végül nadrágban mentem (nem az új szoknyámban), meg vastagabb pulcsiban, rétegesen öltözve, mert a klub kinti színpadán volt a buli. Teljesen jó is volt így, csak akkor kezdtem fázni, mikor az autóhoz mentünk, de az ülésfűtés gyorsan feledtette ezt. Még ettünk egy sajtburgert, ahogy minden kultúrális esemény után szoktunk (haha!), és éjfél előtt itthon is voltunk. Persze nem tudtam elaludni, és mire sikerült, már kelhettem is fel, mert vasárnap reggel hatkor indultam dolgozni.

Na, ez kicsit sem hiányzott.
Próbálok erre az érzésre koncentrálni, mert hajszál választ el tőle, hogy visszavonjam a felmondásomat. Nem igazán értem magam, mert az ebből bejövő plusz pénz nem olyan nagyon sok, ellenben rengeteg lemondással, szervezéssel jár az egész, meg fáradt is vagyok folyamatosan.

Akor miért is?
Megszerettem a lakókat. Hiányozni fognak. Annyira képmutató a való világ, az ő világuk meg olyan kristálytiszta és egyszerű, szeretek közöttük lenni. Tűnődök a teljes álláson, de nem gondozó-ápolóként, mert a diplomámat nem szeretném azért sutba vágni.

Helyi szinten a lakásotthonok kezdenek bedőlni.
Egyre-másra mondanak fel az emberek (gyermekfelügyelők és nevelők), van olyan, ahol két ember maradt egy otthonra, ezért összevonások vannak. 
A nevelőszülők száma is egyre csak csökken, én nem tudom mi lesz így a szakellátással, meg úgy egyáltalán a gyermekvédelemmel. Ennyire még soha nem volt rossz a  helyzet, és tartok tőle, hogy még nem vagyunk a gödör alján. Én ezt látom belülről, simán elfogadom, ha másnak más a véleménye, de az enyém akkor is ez, mert ezt tapasztalom. 
Vajon ki kell e szállni a sűllyedő hajóból, vagy lapátolni tovább a beözönlő vizet, és várni a csodát?

Szerintem nem ma fogom megváltani a világot én sem.
Inkább megcsinálom holnapra a hennát a hajfestéshez, meg selejtezek egyet a ruháim között, mert lassan előrébb kerülnek a melegebb holmik. Meg ilyenek. Visszamászom a buborékomba inkább. Egyelőre. 

6 megjegyzés:

  1. Gyerekvédelem? Rég nincs már ebben az országban. Csak plakátokon.

    VálaszTörlés
  2. Nincs ebben az országban lassan már semmi... szociális terület, gyermekvédelem, egészségügy, oktatás, mind mind haldoklik, az utolsókat rúgja... már csak az elhivatott szakemberek tartják életben, akik képtelenek továbbállni, mert a lekiismeretük nem hagyja, mert sajnálja a hátramaradottatkat... a dolgozók nagyrésze, ha nem mindenki kiégett, sem erkölcsileg, sem anyagilag nincs megbecsülve... létszámhiány, eszközhiány, (nálunk pl. a nem megfelelően kialakított épület is rengeteg gondot jelent, annak idején nagyon klassz volt, de eltelt húsz év, és már nagyon nehezen használható a lakóknak-(, de lassan nekünk is...)stb...
    Amúgy tökre értelek... jövőre én elmegyek nyugdíjba, de ahogy egyre inkább közeledik az idő, egyre inkább érzem, hogy milyen nehéz lesz ott hagyni őket... pedig aztán nálunk már leginkább idősellátás, gondozás, ápolás van... és én is érzem abszolút a kiégés jeleit-(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Így igaz. Már én is csak azt érzem, hogy pohárral meregetem a vizet a süllyedő hajóból, és ez egyre csak a kiégéshez vezet. És sehol sem jobb most a szociális szférában valóban. Jó, hogy elmehetsz nyugdíjba, nekem még olyan sok van addig, lehet annyit nem is lehet kihúzni már ebben a szférában, nem tudom. Szomorú.

      Törlés
  3. Sajnálom, hogy így van! :( Annyi területre kellenének szakemberek, de én is azt látom, hogy egyszerűen nem foglalkoznak ezzel odafent.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, nem foglalkoznak vele sajnos. Nem tudom meddig lehet ezt csinálniuk.

      Törlés